Audi Q5 SUV повеќе од 15 години е еден од најпопуларните теренци во сегментот со средна големина во Германија и Европа. Audi сега ја претставува најновата генерација на бестселерот Q5, кој е уште помодерен и подинамичен. Тој е првиот SUV базиран на PPC и се придвижува од бензински и дизел мотори кои станаа уште поекономични благодарение на технологијата MHEV plus. Q5 импресионира со модерен и инфозабавен систем и концепт за работа, приспособливи дигитални светлосни потписи и модерни системи за помош на возачот. Спортскиот Audi SQ5 ја надополнува новата серија модели на својата премиера. Во иднина, моделите со plug-in хибридна технологија ќе го прошират семејството на модели. Новите Audi Q5 SUV и Audi SQ5 SUV ќе бидат лансирани во Германија и многу други европски земји во првиот квартал 2025 година.
Гернот Долнер, претседател на Управниот одбор на AUDI AG, го гледа новиот Audi Q5 SUV како гаранција за успех: „ Audi Q5 повеќе од 15 години е нашиот најуспешен и најважен SUV модел во класата со средна големина. Новото издание е дополнителен развој на неговите докажани карактеристики“, вели Гернот Долнер. „Како втор модел во нашата нова генерација на високоефикасни мотори со согорување, тој го означува следниот важен чекор во подмладувањето на нашето портфолио. Сигурен сум дека новиот Audi Q5, како спортски сеопфатен автомобил со динамичен SUV дизајн, ќе продолжи со својата успешна приказна“.
Со новиот Q5, Audi ја лансира третата генерација на својот успешен модел. Првата генерација на теренецот со средна големина беше лансирана во 2008 година и оттогаш доминира во сегментот на премиум брендовите. Новиот Audi Q5 ја продолжува оваа успешна приказна.
Како втор модел во портфолиото, Q5 се базира – како и новите модели на Audi A5 – на Premium Platform Combustion (PPC). Платформата му овозможува на Audi да лансира модели со голем волумен со високи технички стандарди во различни сегменти. Флексибилноста на PPC му помага на Audi на идните модели да им даде уникатен карактер
Audi Q5 поставува нови стандарди во сегментот на премиум SUV возила со средна големина: спортскиот, технолошки ориентиран дизајнерски јазик кој исполнува голема варијабилност и докажан за секојдневна употреба. Ефикасните и моќни мотори со технологијата MHEV plus, а подоцна и plug-in хибридите, го претставуваат патот на Audi да стане провајдер на премиум мобилност доказ за иднината. Со електронската архитектура E³ 1.2, Audi ги интегрира модерните и идните карактеристики за поврзување и дигитализација во сите нови модели.
Последната генерација на новиот Audi Q5 се здоби со клучните атрибути на производот - и патниците можат да го почувствуваат тоа. Во комбинација со новиот внатрешен концепт, резултатот е удобно чувство со доволно простор за главата и нозете.
Особено практична карактеристика на Audi Q5 е целосно прилагодливото задно седиште. Може да се поместува надолжно и да се навалува, со што се зголемува волуменот на багажникот или удобноста за задните патници, по потреба. Во исто време, три лица можат удобно да седнат на задната клупа. Со склопување на задните седишта, транспортниот волумен се зголемува до 1.473 литри, во зависност од варијантата на моделот. Капакот на багажниот простор може да се смести во специјално дизајниран простор под подот на багажниот простор. Ова обезбедува уште повеќе простор за багаж и безбедно место за капакот.
Други практични карактеристики вклучуваат уште поголема преграда за складирање под централниот потпирач за рака во споредба со претходниот модел, бројни помали места за складирање очила за сонце, клучеви и други секојдневни предмети, во предната централна конзола индуктивна фиока со ладење за полнење со 15 вати моќност, две USB-C порти напред и две во задниот дел. Како опција, USB-портите напред можат да поддржуваат капацитети за полнење до 60 вати; Задните порти можат да поддржат дури и капацитети за полнење до 100 вати. Ова значи дека поголемите уреди како лаптопите можат безбедно да се напојуваат со струја додека возите.
Третата генерација на SUV моделите Q5 стана уште поспортска и нуди совршени пропорции. Затегнатата и висока линија на рамениците создава моќна силуета, ги поврзува предните и задните светла и прави возилото да изгледа подолго. Над прагот, линијата на издигнување поминува преку лакови на тркалата и во задниот браник, давајќи му на возилото динамичен изглед дури и кога е во мирување.
Предниот дел е самоуверен, бидејќи сите дефинитивни елементи на дизајнот се позиционирани едно ниво повисоко отколку во моделот претходник. Спортската, широка Singleframe седи високо и е опкружена со вертикални, функционални воздушни завеси.
Задниот дел на Q5 има исклучително јасен дизајн благодарение на максималното намалување на линиите. Од задното стакло до долниот раб на тродимензионалната светлосна лента, има мазна површина, дефинирана со светлосна лента со остар пресек по целата ширина на возилото. Просторот помеѓу светлосната лента и браникот се одржува елегантен и му дава на SUV спортска елеганција. Дифузерот е интегриран во подигнатите браници како остров. Поставувањето и обликот на функционалните издувни цевки зависи од моторот: двојна квадратна издувна цевка под дифузерот на левата страна (за сите дизел мотори) или правоаголни издувни цевки надесно и лево (за сите бензински мотори). Моделот S се одликува со четирите иконски двојни кружни издувни цевки во нов, заострен дизајн.
Достапни се три верзии: основна, напредна надворешност и S-line надворешност. Покрај тоа, моделот S добива независен надворешен изглед. Во надворешноста на S линијата и моделот S, предните доводи за воздух се поголеми и дизајнирани како аеро цевки во форма на крила L. Дифузeрот одзади е значително поспортски. Црниот надворешен пакет е достапен и за надворешната линија S и моделот S.
Има избор од единаесет бои за новите модели на Audi Q5, вклучително и Arkona White. Glacier White, Mythos black, Floret Silver, Navarra Blue, Grenadine Red, District Green и новата боја Tambora Grey се достапни како металик бои. Ultra Blue metallic, Daytona Grey pearl effect и новиот Sakhir Gold metallic се достапни исклучиво за моделите S или возилата со надворешна S линија. За моделите Q5 во зависност од желбите на купувачот достапни се и особено квалитетните бои од Audi Exclusive.
Дизајнот на внатрешноста на новиот Audi Q5 се заснова на четирите основни карактеристики на дизајнот на ентериерот на Audi. Прво, внатрешноста е дизајнирана да биде „human-centric“, т.е., постојано насочена кон потребите на неговите корисници.
Јасниот распоред на ентериерот дава преглед и ја формира втората основна карактеристика, „ visual clarity “. Функционалноста и естетиката се комбинирани до последниот детаљ. Овој јасен дизајнерски пристап е очигледен во хоризонталната структура на контролната табла: апликација направена од висококвалитетен материјал се протега како крило низ целата ширина на контролната табла и се крева на премините кон вратите. Контролната табла ја формира основата за „Digital Stage“ и за вградените отвори за проветрување што одговараат на формата.
10,9-инчниот MMI Passenger Display може да се нарача како дополнителна опрема. Благодарение на Active Privacy Mode со технологија на бленда, патниците можат непречено да го користат инфозабавниот систем без визуелно одвлекување на вниманието на возачот. Во исто време, нуди можност за помош на возачот со задачите за навигација.
Со својот „Material Driven Design“, новиот Audi Q5 ја задоволува побарувачката за чувство на просторност со високо ниво на удобност. Како противтежа на дигиталните и техничките области, таканаречениот елемент за мека обвивка се протега од врата до врата низ целата ширина на контролната табла. Заедно со панелите од ткаенина во вратата и потпирачите за раце, ова создава домашен амбиент.
Во темнината се истакнува и јасно дизајнираната внатрешност на Q5. Контурното светло во контролната табла и вратите ја нагласуваат ширината на внатрешноста, додека индиректното светло под закривениот панорамски дисплеј на Audi MMI и во централната конзола создава визуелен лебдечки ефект. Висококвалитетните материјали во вратите се осветлени со одличен ефект. Додадено на ова е динамичното интеракциско светло (IAL), кое ја опфаќа целата ширина на внатрешноста како LED светлосна лента и ја поддржува интеракцијата на патниците со возилото. Од една страна, IAL служи за прикажување на внатрешноста и нуди, на пример, функција за добредојде или покажува кога возилото е заклучено и отклучено. Од друга страна, обезбедува поддршка кога станува збор за безбедноста: на пример, се визуелизира динамичното индикаторско светло.
Со новиот Audi Q5, Audi не само што ја нагласува својата водечка улога во дизајнот и технологијата на осветлување, туку оди и чекор понатаму. Задните светла имаат тродимензионален дизајн, спектакуларно ги спојуваат физичките и дигиталните светови во комбинација со светлосната лента, која ја опфаќа целата ширина на возилото.
Назад, впечатливо дизајнираните дигитални OLED задни светла од втората генерација и проекциското светло во спојлерот над задното стакло, користени за прв пат во Европа, обезбедуваат зголемена безбедност. Проектира графика во горниот дел од задното стакло, а со тоа ја зголемува областа на стоп светлото. Исто така е интегриран во сцената Coming Home and Leaving Home при напуштање и отклучување на возилото. Во случајот на втората генерација дигитални OLED комбинирани задни светла, шесте дигитални OLED панели со вкупно 266 сегменти создаваат нова слика користејќи специјално развиен алгоритам.
Активниот дигитален светлосен потпис, исто така, ја означува иднината на технологијата за осветлување на Audi. На предната страна, активниот дигитален светлосен потпис се создава со интеракцијата на алгоритмот со петнаесет сегменти кои се затемнуваат нагоре и надолу. Поединечните светлосни сегменти комуницираат на таков начин што целокупниот изглед на светлосниот потпис не се разликува во однос на интензитетот на светлината. „Во Audi Q5, ние го дизајнираме не само обликот на светлото во возилото од сериско производство, туку и целото негово движење. Благодарение на симбиозата помеѓу нашиот дизајн на осветлување и новата технологија, светлото на Q5 изгледа поживо од кога било досега. На светлосниот потпис му дадовме сопствена личност, а на дигиталниот свет своја естетика во исто време“, објаснува Цезар Мунтада, раководител на одделот за дизајн на осветлување.
Новото Audi Q5 SUV семејство се заснова на Premium Platform Combustion (PPC), архитектура на платформа за возила со конвенционален погон со надолжно инсталирани мотори со внатрешно согорување. Сите модели од серијата Q5 на пазарот се опремени со високо ефикасна технологија MHEV plus.
Новиот систем MHEV плус со електричен систем од 48 волти го поддржува моторот со внатрешно согорување, ги намалува емисиите на CO2 и во исто време ги зголемува перформансите и удобноста при возењето. Во ограничен обем е можно и чисто електрично маневрирање и паркирање.
Генераторот на погонската единица (PTG) генерира дополнителен погонски вртежен момент до 230 њутн метри и моќност до 18 kW (24 КС). Системот од 48 волти овозможува и користење на електричен компресор за климатизација. Ова ја нуди предноста што дури и кога моторот е исклучен системот за климатизација продолжува да работи со целосна моќност и ја одржува внатрешноста на удобна температура.
Литиум-јонската батерија на возилата со MHEV plus е базирана на хемија на литиум железо фосфат (LFP) и има капацитет за складирање од 1,7 киловат часови. Главните задачи на генераторот за стартување на ременот се да го запали моторот и да снабдува електрична енергија на батеријата. Новиот генератор на погонски склоп (PTG) овозможува електрично возење, го олеснува моторот со согорување и помага да се намали потрошувачката на гориво. При забавување, генераторот на погонската единица (TSG) враќа до 25 kW енергија назад во батеријата (рекуперација). PPC овозможува постепено електрификација во форма на благи хибриди. Подоцна во животниот циклус на новиот Audi Q5, ќе следат и plug-in хибриди со голема батерија и опција за надворешно полнење.
Во Европа, Audi Q5 SUV моделите ќе бидат лансирани со три верзии на мотори, а ќе следат понатамошни погонски варијанти. При лансирањето на пазарот, сите варијанти ќе бидат опремени со технологија MHEV plus, која може да обезбеди до 18 kW (24 PS) дополнителна моќност за кратки периоди. Сите модели користат 7-степен S tronic менувач со двојна спојка.
Моторот на почетно ниво е 2.0 TFSI. Испорачува 150 kW (204 КС), 340 Њутн метри максимален вртежен момент и е опремен со погон на предните тркала. Како опција, достапен е и погон на сите тркала quattro.
Audi Q5 е достапен со 2.0 TDI во генерацијата EA288 evo. Испорачува 150 kW (204 КС) и вртежен момент од 400 њутн метри и е достапен само со погон на сите тркала quattro.
Audi го нуди Audi SQ5 како врвен модел во серијата на пазарот. V6 TFSI со зафатнина од три литри произведува 270 kW и има максимален вртежен момент од 550 њутн метри.